Kugoo m4

Kugoo M4 Opinie

Hulajnoga Elektryczna Kugoo M4

Kugoo M4 to średniej klasy hulajnoga elektryczna dorównująca pod niektórymi parametrami małym skuterom. Mocny 500 W silnik, siodełko, możliwość złożenia – to najważniejsze cechy sprzętu. W tej klasie niełatwo jest znaleźć podobną hulajnogą o takich parametrach za taką cenę. Kugoo M4 sprawdzi się w miejskim zgiełku, ale także podczas wyjazdu za miasto i podróżowaniu po drogach gorszej jakości.

Kugoo M4 ma jednak swoje wymagania. – Nie ma lipy, trzeba pakować – powiedziałby Robert Burneika. Hardokorowy Koksu wie, co mówi. Ze względu na siodełko, waga hulajnogi przekracza 23 kg. W przypadku konieczności wejścia po schodach lub na stromą powierzchnię może to stanowić problem dla tych, którzy nie mają odpowiedniej siły. Jednym z rozwiązań jest odłączenie siodełka, co zmniejszy wagę do ponad 17 kg. Czyli będzie ważyć mniej więcej tyle co Ruima Mini 4 Pro. Ostatecznie nawet przy maksymalnej wadze – Kugoo 4 realnie waży mniej niż 22 kg – zejście z piętra czy wniesienie nie przysparza problemów ze względu na możliwość złożenia.

Siodełko składa się w dół, a regulowaną kierownicę z opcją skrócenia o połowę, wzdłuż podestu do tylnego koła. Po złożeniu hulajnoga jest blokowana. Składane są również rączki. Kugoo M4 po złożeniu ma 116 x 35 x 21,5 cm. Xiaomi Pro pod niektórymi względami jest większa – zajmuje 108 x 49 x 46 cm, a ważący prawie tyle samo – bez siodełka – Motus Scooty 10 ma 118 × 18 × 55 cm. Zaletą Kugoo M4 jest łatwość przenoszenia z siodełkiem. Można to robić chwytając za siodełko, podobnie jak rower. W modelu Kugoo Pro zmieniono mechanizm składania i oparto go o dźwignię umieszczoną na środku pokładu oraz zatrzask.

W przypadku dopuszczalnego obciążenia wynosi ono 150 kg. To tyle samo, co następca – Kugoo M4 Pro, ale więcej niż dysponująca silnikiem o takiej samej mocy Ruima Mini 4 Pro, która zapewnia 120 kg.

Silnik 500 w tej klasie skuterów to już coś. Odpowiednia moc, to odpowiednio większa prędkość. Do wyboru są 3 tryby jazdy: eco, regular i sport. Umożliwiają one poruszanie się z prędkościami od ok. 15 km/h, 30 i 45 km. Takie same parametry ma następca – Kugoo M4 Pro. Podczas jazdy zmiana trybów nie wpływa na moc hulajnogi. Moc zostaje ta sama, a zmienia się tylko maksymalna prędkość. Hulajnoga nie posiada blokady kick-to-start. Można ruszyć z miejsca, dodając delikatnie gazu. Dźwignia do regulacji prędkości znajduje się pod ręką i można nią sterować jednym lub dwoma palcami. Wygodne i bezpieczne rozwiązanie.

Dla porównania Motus Scooty 10 i Xiaomi Pro „wyciągają” 25 km/h. Warto dodać, że na szybkość wpływają także inne parametry niż tylko moc silnika – waga kierującego, stan naładowania akumulatora i warunki na drodze (np. pochylenie nawierzchni, rodzaj drogi).

W przypadku maksymalnej prędkości znaczące zmiany wprowadziły nowe przepisy dotyczące hulajnóg elektrycznych i urządzeń transportu osobistego. Zmiany w ustawie narzuciły ograniczenie do prędkości poruszania się. Maksymalna prędkość Kugoo M4 może mieć konsekwencje karne.

Zasięg Kugoo M4

Zasięg maksymalny przejechany na pełnej naładowanej i rozsądnej wadze kierującego zapewnia 45 km. Również może ulec zmianie. W trybie sportowym jadąc dość agresywnie i dynamicznie, można uzyskać mniejszy wynik sięgający nawet 30-35 km. Tańszy, lżejszy i z silnikiem o mniejszej mocy Motus Scooty 10 uzyskuje 65 km, podobnie Kugoo M4 Pro. Ładowanie baterii (11 Ah, 528 Wh; niektóre modele Kugoo M4 Pro zostały wyposażone w takie same, a powinny mieć 13Ah – można to sprawdzić rozkręcając obudowę) trwa ok. 5-6 godzin. Można ten czas zmniejszyć przy użyciu odpowiedniego zasilacza (np. laboratoryjnego) i zachowaniu uwagi oraz monitoring temperatury i napięcia akumulatora poprzez moduł BMS. Takie rozwiązanie ładuje baterię w ok. 2-3 godziny, ale wykonuje się to na własną odpowiedzialność. Istnieje też ryzyko utraty gwarancji. Porównawczo – Motus Scooty 10 ładuje do 12 godzin, a Xiaomi Pro do 9 h.

Kugoo m4

Jazda jest dość komfortowa dzięki zastosowaniu dwóch systemów i odpowiedniego wyposażenia. 10-calowe pompowane koła i podwójny system redukcji wstrząsów zapewniają płynną jazdę nawet na nie zawsze przyjaznej nawierzchni jak wybrukowana kostka, żwir czy drobniejszy żużel. Opony są dość szerokie, bieżnik nie jest za głęboki oraz dość uniwersalny. Pod tym względem różni się od Kugoo M4 Pro. W modelu Pro zastosowano terenowe opony z kostkowym i głębszym bieżnikiem. Zapewniają większą przyczepność na słabszych, nierównych drogach i np. trawnikach, ale wymagają uważniejszej jazdy na gładszych, np. asfaltowych. Dopompowane koła nie mają owalnej powierzchni, która styka się z podłożem. Sprawdza się to na nawierzchniach terenowych, ale może być ryzykowne na gładkiej drodze. Należy kontrolować kierownicę, bo nawet lekki wiatr może zdestabilizować naszą jazdę. Poza tym na nieregularnych drogach należy zwrócić uwagę na zawieszenie.

Wygodę i odpoczynek dla nóg gwarantuje siodełko, wpływające również pozytywnie na utrzymanie równowagi. Kugoo M4 zadał też o bezpieczeństwo podczas jazdy dzięki hamulcom (mogą wymagać regulacji). Tarcze umieszczono na przednim i tylnym kole. Zapewnia to szybkie hamowanie, choć zależy którego hamulca i jakiego trybu się używa. Np. w trybie regular droga hamowania przy użyciu tylnego wynosi 8 metrów, a przedniego 4 metry. Przy zastosowaniu natomiast obu hamulców – zasięg zmniejsza się do ok. 3 metrów. Kugoo radzi sobie dobrze podczas podjazdów na wzniesienia. Robi to bez większych problemów przy nachyleniu wynoszącym do 20 stopni, choć parametry mogą się różnić w zależności od nawierzchni i wagi kierującego.

Wygoda Kugoo M4

Kierownica jest dość zwarta i sztywna. Można regulować jej wysokość. Składane rączki mogą mieć charakterystyczny luz, ale można to zmienić. Przy złożonych rączkach trzeba zajrzeć głębiej do środka, gdzie znajduje się odpowiednia śrubka. Rączki fabrycznie są gumowe i mają specyficzny, przemysłowy zapach. Opcją jest ich wymiana na sztywniejsze, rowerowe. USB (0.5A) jest ukryte z tyłu komputera. Standardowo można przełączać tryby (M) na wyświetlaczu, który pokazuje określone parametry (m.in. amperomierz, woltomierz, czas). W modelu Kugoo M4 Pro kierownica jest bardziej masywna.

Komputer ma „ukryte” funkcje. Żeby uzyskać do nich dostęp należy przytrzymać przyciski Power i M przez 2 sekundy. Wartości zmienia się Przyciskiem M. Zmiany ustawień obejmują 19 programów łącznie z resetem ustawień. Są to np.

  • P1 – reguluje moc tylnego światła, 3 opcje,
  • P2 – ustawia miernik jednostek na kilometry, 2 opcje (metryczny, milowy),
  • P3 – ustawienia woltarzu, 4 opcje (24, 36, 48, 60 V),
  • P4 – ustawia okres bezczynności, wprowadza hulajnogę w stan uśpienia po określonym czasie (0 – brak, 1-60 określenie wg minut),
  • P5 – ustawienia przerzutek,
  • P8 – ustawienie maksymalnej prędkości,
  • P11 – ustawienia prędkości podczas startu.

Z przodu na dole kierownicy znajduje się przednie, białe światło z jedną diodą LED opakowane plastikiem, do tego jest czerwone z tyłu i po bokach migające. W Kugoo M4 Pro przednie światło składa się już z 4 diod LED opakowanych metalem, ma też inny kształt – eliptyczny w porównaniu do okrągłego w M4. Po wypakowaniu hulajnogi może się okazać, że całość jest dość luźna. Wiele wskazuje na to, że to celowe działanie producenta, aby zapewnić możliwość użytkownikowi dopasowania sprzętu do swoich potrzeb. Wzmocnienie konstrukcji można dokonać na 2 sposoby – wykonać samemu przegląd lub zlecić specjalistom (koszt 200-300 zł). Samodzielne prace wymagają m.in. dokręcenia śrub (można użyć kleju do gwintów), odpowiedni montaż sterownika na decku i unieruchomienie akumulatora, regulacja hamulców, zamontowanie podkładek wyciszających przednie amortyzatory i zabezpieczenie połączeń ruchomych.

Kugoo M4 może być właściwą propozycją dla tych, którzy planują przemieszczać się w mieście szybko i wygodnie. Hulajnoga jest bardziej wymagająca niż mniejsze czy tańsze modele jak Xiaomi m365 pro, Xiaomi pro 2, ale zapewnia większe możliwości. Uniwersalne wyposażenie – wzmocnienie układu zawieszenia, hamowania,, opony – pozwala też na bardziej terenowe wyprawy. W tej klasie cenowej niełatwo coś znaleźć konkurencyjnego. Z Kugoo M4 może się mierzyć Ruima Mini 4 Pro czy Motus Scooty 10. Ten drugi jest tańszy, ale np. prześciga Kugoo M4 zasięgiem.

Osiągi Kugoo M4

ProducentKugoo
ModelKIRIN M4
Waga23 kg
Rozmiary złożonej116 x 21.5 x 35cm
Moc Silnika500w
Maksymalna prędkość fabryczna45kmh
Zasięg45km
Wielkość baterii11 Ah 48v
Czas ładowania6 godziny
Maksymalne obciążenie120 kilogramów
Typ hamulcówHamulce Tarczowe
Typ opon10″
OświetleniePrzód + Tył
Klasa wodoodpornościIPX4
Przyśpieszenie  (0 to 24 kmh)
Dystans hamowania (24 to 0 kmh)
Średnia cena 2 400 zł

Cena Kugoo M4

W zależności od czasu oraz miejsca w którym ją kupujemy możemy założyć że jej widłaki cenowe to 2 200 zł – 2 600 zł. Przyjmijmy więc że jej średnia cena rynkowa to 2 400 zł i właśnie w takiej kategorii cenowej prosimy o jej ocenę.

Kugoo m4

A Ty co sądzisz o tym modelu Kugoo M4? Może wybrałeś dość podobną parametrowo Ruima Mini 4 Pro. No ładne cacko. Ale dlaczego nie Kugoo M4?

Gdzie najtaniej kupić Kugoo M4:

Obecnie najtańszym źródłem zakupu Kugoo M4 jest Amazon.pl, mamy i gwarancję i fakturkę, wszystko się zgadza. Można się zmieścić w kwocie 2 500 zł!

Jeżeli miałeś okazję korzystać z tego modelu to podziel się z nami swoją opinią! Jesteśmy ciekawi Twojego zdania na temat Kugoo M4, a dodatkowo dzięki Tobie pozostali użytkownicy będą mogli porównać porównać go na tle konkurencji i w ten sposób dokonać jeszcze lepszego wyboru w zakupie hulajnogi elektrycznej.

Opinie o Kugoo M4

Kugoo m4
Kugoo M4 Opinie
Leave A Review
Jakość Wykonania
50
Zespół Napędowy
50
Komfort Jazdy
24
Zgodność z danymi producenta
74
Awaryjność
16
Cena
76
Based on 1 Visitor Reviews
48
User Average
Subscribe
Powiadom o
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
fiutas1230
48

Kugoo m4 to bardzo dobry sprzęt. Miałem już okazję jeździć s1 pro ale m4 to zupełnie inna liga. Trochę ciężka i na pierwszy rzut oka toporna ale nie jest tak źle jak wygląda. Średnio ciężka ale amortyzacja i bateria muszą swoje ważyć. Właśnie, amortyzacja! Stoi na dobry poziomie w tym przedziale cenowym, dupy nie urywa ale zębów nie pogłębicie. Deomnem prędkości nie jest ale pojedzie mniej więcej tyle co producent deklaruje. Ogólnie uważam że to dobry sprzęt, godny polecenia w swoim przedziale cenowym.

Breakdown
Leave A Review

Jakość Wykonania
50
Zespół Napędowy
50
Komfort Jazdy
24
Zgodność z danymi producenta
74
Awaryjność
16
Cena
76
1
0
Would love your thoughts, please comment.x